top of page

Ik ga je leren hoe je start als fotograaf.

In één jaar tijd groeide ik van mijn allereerste huwelijk naar twintig trouwreportages (en counting) – niet door nieuw materiaal te kopen, maar door mijn fundering en marketing op orde te krijgen.

​

Ik weet hoe overweldigend het voelt om als fotograaf te starten, maar je hoeft dit pad niet alleen te bewandelen.

Misschien twijfel je aan je prijzen, weet je niet hoe je klanten aantrekt of voel je je onzeker over je eigen stijl – ik herken die struggles maar al te goed.

​

Samen brengen we structuur in de chaos en zetten we duidelijke stappen die écht bij jou passen. Geen standaardtrucjes, maar begeleiding die afgestemd is op jouw dromen en jouw manier van werken.

 

Zo groei je niet alleen als fotograaf, maar ook in zelfvertrouwen – en dat straalt door in alles wat je doet.

​

DSC03139-bewerkt.jpg

Business skills

Ik weet nog goed hoe ik in het begin dacht: “Als ik die nieuwe camera koop, of die extra lens, dan komt het wel goed met mijn klanten.”

En natuurlijk… telkens weer dezelfde teleurstelling. Het werkte niet. Want eerlijk? Klanten zien geen verschil tussen een body van 1000 of 4000 euro.

​

En dan maar random posten op Instagram of TikTok – zonder plan, zonder strategie – hopend dat er iemand zou boeken. Maar geloof me: dat werkt niet. Alles moet kloppen.

 

Van de fundering (wie ben jij als fotograaf, welke klanten wil je?) tot aan je marketing (hoe zien mensen jou, en waarom zouden ze kiezen voor jou?).

​

Een voorbeeld: stel dat jij 30 foto’s online gooit zonder selectie, gewoon “omdat je iets moet posten.” Het resultaat? Mensen scrollen door. Kies liever om iets persoonlijk te vertellen. Laat jezelf zien en waar je mee bezig bent. 

​

Tip: investeer eerst in je business skills (je proces, je communicatie, je marketing) in plaats van nog maar eens in extra gear. Want je camera maakt je foto’s, maar jíj maakt je business.

  • Instagram
  • Facebook
  • Pinterest

BE1003287529 - Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW

bottom of page